The Incredible Machine 2 - סיקור
מנהלים: Gordi, Radioactive Grandpa, Octarine, Og, אופיר
- Radioactive Grandpa
- מנהל

- הודעות: 5893
- הצטרף: ד' ספטמבר 01, 2004 4:08 am
- איש קשר:
The Incredible Machine 2 - סיקור
"המכונה המופלאה", The Incredible Machine, היה אחד ממשחקי הפאזל הבולטים והחשובים שיצאו למחשב האישי, ולמעשה ממשחקי המחשב האישי הייחודיים והחשובים בכלל.
בניגוד ל-The Even More Incredible Machine שהגיע אחרי הראשון בסדרה, שהיה למעשה חבילת הרחבה שהתבססה על ממשק, גרפיקה ומשחקיות זהה, הפעם אותו משחק פאזל המורכב מגורמים היוצרים תגובת שרשרת פיסיקלית המובילה למטרה, עבר "אובר-אול" מוחלט.
"המכונה המופלאה 2" מציג חידושים רבים.
בראשם הגרפיקה, מעבר למשופרת ומפורטת - גם בעלת אופי קריקטוריסטי, מה שהופך אותה ואת כל המשחק להרבה יותר מזמין, לעומת הקודמים שהיו מסורבלים ומאיימים במקצת. עוד מאפיין משני של הגרפיקה הוא הוספת פִרטי רקע - חפצים דוממים נטולי השפעה שנועדו לקשט את השלבים. תוכלו לעצב את השלבים שלכם ברמה ויזואלית עם סביבה מגוונת מאד.
כל המשחק עבר העמדה מחדש. כל החלק העיקרי - שלבי הפאזל - מסודרים על-פי רמות קושי וגם מוקדמים בשלבי לימוד מעולים שמעניקים לשחקן הטרי מושג טוב מאד על הפונקציות של (כמעט כל) הפריטים המגוונים במשחק ללא צורך בקריאת אף לא מילה: על-ידי הדגמה. מלבד שלבי הלימוד מוצעים פאזלים חדשים לגמרי ברמה קלה, בינונית, קשה וקשה מאד.
כלומר, המעבר ל-TIM 2 מתבסס על נוחות וידידותיות (וזה כלל לא אומר שהפאזלים קלים יותר!). במשחק הראשון היה לעיתים קשה מאד להבין מה בכלל רוצים ממך. ההוראות הפעם בולטות, וישנם אפילו רמזים ברמות הקלות לפיתרון. אחת מהאפשרויות החדשות של הפריטים המוצבים בפאזל, היא הסבר על תפקידם.
בנוסף, מאד בולט שדרוג השליטה במשחק, שהרבה יותר קל ויעיל לתפעול. אם זה סרגלי-תפריטים בתוך המשחק, או אם זו הנוחות בשכפול או שינוי הפריטים.
אפילו מי שלא אהב לפתור את הפאזלים, אהב מאד את ה-Free Form Machine; המצב המאפשר לך לבנות את המכונה המופלאה שלך בעצמך. הפעם, המצב הזה חוזר בגרסה מקצועית לחלוטין, ומאפשר לך לבנות שלבי פאזל של ממש, עם מטרות מוגדרות (שיכולות להיות גם מורכבות), הגדרת הפריטים הקבועים לפאזל והפריטים הנתונים לשליטת המשתמש, ואפילו הוספת רמזים משל עצמך.
לצד השיפורים המשמעותיים הללו, הוספו עוד כמה אפשרויות חביבות למשחק, שהבולטת שבהן היא משחק לשני שחקנים. מדובר בשלבים פחות "נוקשים", בעלי קשת רחבה של פתרונות ומלאי דשן של פריטים זמינים, בהם כל שחקן מציב בתורו פריט בודד במטרה להיות הראשון שישלים את הפאזל כך שהמטרה תושג. כמו-כן, תוכלו לבחור בתפריט ההדגמות, ולהרפות מהשליטה בעכבר ולהפקיד אותה בידי המחשב, שיציג עבורכם כיצד פותרים פאזל, בונים פאזל, משחקים משחק לשניים, וכמה קטעי בונוס נוספים. עוד מאפיין שנוסף הוא מדריך צעד-צעד לבניית פאזל משלכם.
במשחקים מהפכניים רבים כדוגמאת The Incredible Machine הראשון באותה תקופה ניתן היה להבחין בסוג של חוסר ביטחון כלשהו שגרם להוספת אלמנט שלא ממש השתלב עם הסגנון החדש שקבע המשחק. ב-The Incredible Machine היה זה מודד הזמן, שזיכה את הפותר בנקודות בונוס בהתאם לזמן לו נזקק. לאור העובדה שהגבלת זמן כללית לא היתה, וגם כל שימוש פרקטי לנקודות, כנראה שהמאפיין הזה נותר מיותר וטורדני, ושימש, אם בכלל, כמה חנונים נדירים לצרכי תחרות השוואות. אני נוטה להאמין שרובכם ישמח לשמוע שבכותר הזה המאפיין הורד.
מי שנבהל מ"המכונה המופלאה" מוזמן לנסות שוב את "המכונה המופלאה 2", ואולי אפילו יופתע לגלות משחק מעולה. מי שסימפט/חיבב/אהב/העריץ את "המכונה המופלאה" - חייב לבדוק את "המכונה המופלאה 2". מי שטרם הכיר את שניהם, הגיע הזמן, ולו רק לשם ההשכלה. וגם אם לא תסתדרו עם שלבי הפאזל, תמיד נחמד לבנות איזו מכונה מופלאה בעצמכם.
בניגוד ל-The Even More Incredible Machine שהגיע אחרי הראשון בסדרה, שהיה למעשה חבילת הרחבה שהתבססה על ממשק, גרפיקה ומשחקיות זהה, הפעם אותו משחק פאזל המורכב מגורמים היוצרים תגובת שרשרת פיסיקלית המובילה למטרה, עבר "אובר-אול" מוחלט.
"המכונה המופלאה 2" מציג חידושים רבים.
בראשם הגרפיקה, מעבר למשופרת ומפורטת - גם בעלת אופי קריקטוריסטי, מה שהופך אותה ואת כל המשחק להרבה יותר מזמין, לעומת הקודמים שהיו מסורבלים ומאיימים במקצת. עוד מאפיין משני של הגרפיקה הוא הוספת פִרטי רקע - חפצים דוממים נטולי השפעה שנועדו לקשט את השלבים. תוכלו לעצב את השלבים שלכם ברמה ויזואלית עם סביבה מגוונת מאד.
כל המשחק עבר העמדה מחדש. כל החלק העיקרי - שלבי הפאזל - מסודרים על-פי רמות קושי וגם מוקדמים בשלבי לימוד מעולים שמעניקים לשחקן הטרי מושג טוב מאד על הפונקציות של (כמעט כל) הפריטים המגוונים במשחק ללא צורך בקריאת אף לא מילה: על-ידי הדגמה. מלבד שלבי הלימוד מוצעים פאזלים חדשים לגמרי ברמה קלה, בינונית, קשה וקשה מאד.
כלומר, המעבר ל-TIM 2 מתבסס על נוחות וידידותיות (וזה כלל לא אומר שהפאזלים קלים יותר!). במשחק הראשון היה לעיתים קשה מאד להבין מה בכלל רוצים ממך. ההוראות הפעם בולטות, וישנם אפילו רמזים ברמות הקלות לפיתרון. אחת מהאפשרויות החדשות של הפריטים המוצבים בפאזל, היא הסבר על תפקידם.
בנוסף, מאד בולט שדרוג השליטה במשחק, שהרבה יותר קל ויעיל לתפעול. אם זה סרגלי-תפריטים בתוך המשחק, או אם זו הנוחות בשכפול או שינוי הפריטים.
אפילו מי שלא אהב לפתור את הפאזלים, אהב מאד את ה-Free Form Machine; המצב המאפשר לך לבנות את המכונה המופלאה שלך בעצמך. הפעם, המצב הזה חוזר בגרסה מקצועית לחלוטין, ומאפשר לך לבנות שלבי פאזל של ממש, עם מטרות מוגדרות (שיכולות להיות גם מורכבות), הגדרת הפריטים הקבועים לפאזל והפריטים הנתונים לשליטת המשתמש, ואפילו הוספת רמזים משל עצמך.
לצד השיפורים המשמעותיים הללו, הוספו עוד כמה אפשרויות חביבות למשחק, שהבולטת שבהן היא משחק לשני שחקנים. מדובר בשלבים פחות "נוקשים", בעלי קשת רחבה של פתרונות ומלאי דשן של פריטים זמינים, בהם כל שחקן מציב בתורו פריט בודד במטרה להיות הראשון שישלים את הפאזל כך שהמטרה תושג. כמו-כן, תוכלו לבחור בתפריט ההדגמות, ולהרפות מהשליטה בעכבר ולהפקיד אותה בידי המחשב, שיציג עבורכם כיצד פותרים פאזל, בונים פאזל, משחקים משחק לשניים, וכמה קטעי בונוס נוספים. עוד מאפיין שנוסף הוא מדריך צעד-צעד לבניית פאזל משלכם.
במשחקים מהפכניים רבים כדוגמאת The Incredible Machine הראשון באותה תקופה ניתן היה להבחין בסוג של חוסר ביטחון כלשהו שגרם להוספת אלמנט שלא ממש השתלב עם הסגנון החדש שקבע המשחק. ב-The Incredible Machine היה זה מודד הזמן, שזיכה את הפותר בנקודות בונוס בהתאם לזמן לו נזקק. לאור העובדה שהגבלת זמן כללית לא היתה, וגם כל שימוש פרקטי לנקודות, כנראה שהמאפיין הזה נותר מיותר וטורדני, ושימש, אם בכלל, כמה חנונים נדירים לצרכי תחרות השוואות. אני נוטה להאמין שרובכם ישמח לשמוע שבכותר הזה המאפיין הורד.
מי שנבהל מ"המכונה המופלאה" מוזמן לנסות שוב את "המכונה המופלאה 2", ואולי אפילו יופתע לגלות משחק מעולה. מי שסימפט/חיבב/אהב/העריץ את "המכונה המופלאה" - חייב לבדוק את "המכונה המופלאה 2". מי שטרם הכיר את שניהם, הגיע הזמן, ולו רק לשם ההשכלה. וגם אם לא תסתדרו עם שלבי הפאזל, תמיד נחמד לבנות איזו מכונה מופלאה בעצמכם.
- Radioactive Grandpa
- מנהל

- הודעות: 5893
- הצטרף: ד' ספטמבר 01, 2004 4:08 am
- איש קשר:
שאלה קשה...
באמת שרציתי, אבל היה קשה לי למצוא את הזמן. לפעמים אני חושב שזה לא שאין לי מספיק זמן, אלא שכל דבר פשוט לוקח לי הרבה יותר זמן מאחרים, אני בטוח שלכתוב את הסיקור הנ"ל היה לוקח לי לפחות שלושה ימים וללא ספק הוא היה יוצא הרבה יותר קצר מהסיקור שלך על TIM2.
לא רציתי להטריח אותך, אבל אם אתה מתעקש....
העניין הוא שבסיקור של TIM2 יש משהו שממש חסר לי, הרי בשורה התחתונה כל סדרת TIM:
http://www.mobygames.com/game-group/inc ... ine-series
היא פרי מחשבתו של גאון אחד: ג'ף טאנל. ממש חסרה לי פיסקה עליו, איך הוא התחיל, איך הוא הקים את דינמיקס והיסטוריה קצרה של המשחקים האחרים בסדרה...
ובלי שום קשר לכלום:
http://www.flix.co.il/showVideo.asp?m=952660
באמת שרציתי, אבל היה קשה לי למצוא את הזמן. לפעמים אני חושב שזה לא שאין לי מספיק זמן, אלא שכל דבר פשוט לוקח לי הרבה יותר זמן מאחרים, אני בטוח שלכתוב את הסיקור הנ"ל היה לוקח לי לפחות שלושה ימים וללא ספק הוא היה יוצא הרבה יותר קצר מהסיקור שלך על TIM2.
לא רציתי להטריח אותך, אבל אם אתה מתעקש....
העניין הוא שבסיקור של TIM2 יש משהו שממש חסר לי, הרי בשורה התחתונה כל סדרת TIM:
http://www.mobygames.com/game-group/inc ... ine-series
היא פרי מחשבתו של גאון אחד: ג'ף טאנל. ממש חסרה לי פיסקה עליו, איך הוא התחיל, איך הוא הקים את דינמיקס והיסטוריה קצרה של המשחקים האחרים בסדרה...
ובלי שום קשר לכלום:
http://www.flix.co.il/showVideo.asp?m=952660
- Radioactive Grandpa
- מנהל

- הודעות: 5893
- הצטרף: ד' ספטמבר 01, 2004 4:08 am
- איש קשר:
אני מסכים. חשבתי להוסיף פסקה שמתייחסת להתפתחות סדרת TIM במהלך הזמן, אבל חששתי שזה ייצא ארוך מדי או מתרחק מהמשחק עצמו.
הסיקור שלי התמקד בשונה והחדש במשחק ביחס לקודם ולא למשחק עצמו כמשחק, כמו שאתה רואה. התפישה שלי בדרך כלל היא השוואה במשחקים החדשים, ורק בכותר הראשון לתת הסבר מקיף יותר על המשחק עצמו, כולל רקע וכיו"ב. מה שהופך את זה להרבה יותר דורש...
אני רציתי להוסיף כמה מילים על רוב גולדברג, שהמציא את הרעיון הקריקטוריסטי שעליו מתבססת סדרת TIM. אם יש לך איזה חומר מעניין על ג'ף טאנל או משהו שנראה לך ראוי במיוחד להוסיף, אני אשמח אם תפנה אותי אליו.
בעניין הסרטון, דווקא לאחרונה יצא לי להיתקל בגרסה הלא מצונזרת שלו (פאקינג 9 דקות!)... מניח שגיגול פשוט של The Incredible Machine ישלה את זה.
[עריכה: אגב, מה עם החשבון בגוגל?]
הסיקור שלי התמקד בשונה והחדש במשחק ביחס לקודם ולא למשחק עצמו כמשחק, כמו שאתה רואה. התפישה שלי בדרך כלל היא השוואה במשחקים החדשים, ורק בכותר הראשון לתת הסבר מקיף יותר על המשחק עצמו, כולל רקע וכיו"ב. מה שהופך את זה להרבה יותר דורש...
אני רציתי להוסיף כמה מילים על רוב גולדברג, שהמציא את הרעיון הקריקטוריסטי שעליו מתבססת סדרת TIM. אם יש לך איזה חומר מעניין על ג'ף טאנל או משהו שנראה לך ראוי במיוחד להוסיף, אני אשמח אם תפנה אותי אליו.
בעניין הסרטון, דווקא לאחרונה יצא לי להיתקל בגרסה הלא מצונזרת שלו (פאקינג 9 דקות!)... מניח שגיגול פשוט של The Incredible Machine ישלה את זה.
[עריכה: אגב, מה עם החשבון בגוגל?]
- Radioactive Grandpa
- מנהל

- הודעות: 5893
- הצטרף: ד' ספטמבר 01, 2004 4:08 am
- איש קשר:
- Radioactive Grandpa
- מנהל

- הודעות: 5893
- הצטרף: ד' ספטמבר 01, 2004 4:08 am
- איש קשר:
אני ממשיך לא להיות קשור לכלום:Og כתב:ובלי שום קשר לכלום:
http://www.flix.co.il/showVideo.asp?m=952660
http://www.ebaumsworld.com/flash/honda-ad.html
- Radioactive Grandpa
- מנהל

- הודעות: 5893
- הצטרף: ד' ספטמבר 01, 2004 4:08 am
- איש קשר:
The Incredible Machine - סיקור
הכדורסל מתגלגל במורד, נופל אל תוך הדלי שתלוי בחבל שקשור דרך גלגלת לדלי השני שעכשיו נמשך למעלה ובדרך מרים את מתג ההפעלה לשקע החשמלי אליו מחובר מאוורר שנושב על השבשבת שמסתובבת ומחוברת ברצועה לסרט-נע שבסיבובו מפיל ממנו את הגבינה הצהובה שהיתה עליו ישר אל ניוטון העכבר. בתאבון!
הצלחתם לעקוב? זה אחד מתוך כמה תסריטים שעשויים לרוץ אצליכם על המסך בו-זמנית כשתשחקו ב"המכונה המופלאה".
לאלו מביניכם שיצא לשוטט בקניון הזהב בראשון לציון, בוודאי זכור איזה מתקן גדול ומרשים שהכיל כדורים הנעים במסלול בצורה מחושבת ומדוייקת להפליא, רק באמצעות מכאניקה בסיסית והרבה עבודת מח, ניסוי ותעייה.
הראשון שיישם את הרעיון שבלשלב חפצים ביתיים (מגרפה, קליפת בננה, בושם, נעל וכו') כחלק ממערכת מכאנית מרתקת כזו, וליצור תגובת שרשרת ארוכה כדי להשיג מטרה מסויימת, היה הקריקטוריסט רוב גולדברג, שלימים מפורסם מאד בזכות המושג "מכונת רוב גולדברג" על שמו.
ג'ף טאנל, מייסד חברת Dynamix, הגה את הרעיון הגאוני להפוך את עיקרון "מכונת רוב גולדברג" למשחק מחשב, ובשנת 1992 יצר את "המכונה המופלאה" - The Incredible Machine. אחד ממשחקי הפאזל הטובים והחשובים שיצאו למחשב האישי.
המשחק מתבסס על פיסיקה ומכאניקה בסיסית, שכל אלו באים לידי ביטוי במכונה המורכבת ממספר (אפילו עשרות) פריטים, שביניהם כדורים, קירות, מקפצות, פנסים, טילים, ואפילו חתולים ועכברים... ועוד הרבה יותר. מלבד כח הגרביטציה (שגם הוא ניתן לשינוי) הפועל תמידית, תוכלו לתמרן עם מנגנונים של כח חשמל, כח סיבוב, משיכה, תאורה, שכל אחד מאלה ניתן להמיר לאחר.
השלבים למעשה מציגים מכונה לא גמורה, אותה תצטרכו להשלים באמצעות מלאי חפצים מוגבל שיועמד לרשותכם. כל שלב הוא מכונה אחרת, עם מטרה אחרת ומלאי חפצים להשלמה אחר. ככל שמתקדמים בשלבים, המכונה מסתבכת יותר והפתרון להשלמתה הופך מאתגר יותר. אם זאת, המטרה אחת והגשמתה, לעיתים יכולה להתבצע במספר דרכים. כאן נבחנים תחכומו ויצירתיותו של השחקן.
בתחילה המכונה במצב התחלתי של קיפאון, בו כל אין השפעה של הכוחות (הכדור יכול לרחף באוויר, המאוורר המחובר לחשמל ידום). במצב זה תוכלו להציב את החפצים העומדים לרשותכם כאוות נפשכם. בכל עת תוכלו לבצע הרצת מבחן, בה העניינים יחלו לפעול (הכדור יפול, המאוורר יסתובב), ותוכלו לראות אם הפיתרון שלכם מתבצע כפי שציפיתם.
אבל מלבד השלבים שמציע המשחק (כ-80), המשחק מאפשר לכם לבנות מכונה מופלאה משל עצמכם, ב-Freeform Mode, בו יעמוד לרשותכם כלל הפריטים הנרחב והמגוון של החפצים הקיימים במשחק. מצב זה גם יאפשר לכם להכיר את התכונות השונות של החפצים הקיימים.
The Incredible Machine היה משחק כל-כך ייחודי, שלמרבה הצער עד 2001, השנה בה יצא המשחק האחרון בסדרה המפורסמת (עד כה), לא הצליחו המפתחים להביא לשינוי משמעותי באמת במשחק. אפילו מגוון החפצים נשאר כמעט זהה. אותו מרחב מצומצם ודו-מימדי, אותה משחקיות עיקרית של השלמה עם מלאי חפצים קיים.
מה זה אומר? כנראה שמדובר במשחק טוב...
משחק חשיבה מומלץ מאד, וקלאסיקה אמיתית ומשובחת.
הצלחתם לעקוב? זה אחד מתוך כמה תסריטים שעשויים לרוץ אצליכם על המסך בו-זמנית כשתשחקו ב"המכונה המופלאה".
לאלו מביניכם שיצא לשוטט בקניון הזהב בראשון לציון, בוודאי זכור איזה מתקן גדול ומרשים שהכיל כדורים הנעים במסלול בצורה מחושבת ומדוייקת להפליא, רק באמצעות מכאניקה בסיסית והרבה עבודת מח, ניסוי ותעייה.
הראשון שיישם את הרעיון שבלשלב חפצים ביתיים (מגרפה, קליפת בננה, בושם, נעל וכו') כחלק ממערכת מכאנית מרתקת כזו, וליצור תגובת שרשרת ארוכה כדי להשיג מטרה מסויימת, היה הקריקטוריסט רוב גולדברג, שלימים מפורסם מאד בזכות המושג "מכונת רוב גולדברג" על שמו.
ג'ף טאנל, מייסד חברת Dynamix, הגה את הרעיון הגאוני להפוך את עיקרון "מכונת רוב גולדברג" למשחק מחשב, ובשנת 1992 יצר את "המכונה המופלאה" - The Incredible Machine. אחד ממשחקי הפאזל הטובים והחשובים שיצאו למחשב האישי.
המשחק מתבסס על פיסיקה ומכאניקה בסיסית, שכל אלו באים לידי ביטוי במכונה המורכבת ממספר (אפילו עשרות) פריטים, שביניהם כדורים, קירות, מקפצות, פנסים, טילים, ואפילו חתולים ועכברים... ועוד הרבה יותר. מלבד כח הגרביטציה (שגם הוא ניתן לשינוי) הפועל תמידית, תוכלו לתמרן עם מנגנונים של כח חשמל, כח סיבוב, משיכה, תאורה, שכל אחד מאלה ניתן להמיר לאחר.
השלבים למעשה מציגים מכונה לא גמורה, אותה תצטרכו להשלים באמצעות מלאי חפצים מוגבל שיועמד לרשותכם. כל שלב הוא מכונה אחרת, עם מטרה אחרת ומלאי חפצים להשלמה אחר. ככל שמתקדמים בשלבים, המכונה מסתבכת יותר והפתרון להשלמתה הופך מאתגר יותר. אם זאת, המטרה אחת והגשמתה, לעיתים יכולה להתבצע במספר דרכים. כאן נבחנים תחכומו ויצירתיותו של השחקן.
בתחילה המכונה במצב התחלתי של קיפאון, בו כל אין השפעה של הכוחות (הכדור יכול לרחף באוויר, המאוורר המחובר לחשמל ידום). במצב זה תוכלו להציב את החפצים העומדים לרשותכם כאוות נפשכם. בכל עת תוכלו לבצע הרצת מבחן, בה העניינים יחלו לפעול (הכדור יפול, המאוורר יסתובב), ותוכלו לראות אם הפיתרון שלכם מתבצע כפי שציפיתם.
אבל מלבד השלבים שמציע המשחק (כ-80), המשחק מאפשר לכם לבנות מכונה מופלאה משל עצמכם, ב-Freeform Mode, בו יעמוד לרשותכם כלל הפריטים הנרחב והמגוון של החפצים הקיימים במשחק. מצב זה גם יאפשר לכם להכיר את התכונות השונות של החפצים הקיימים.
The Incredible Machine היה משחק כל-כך ייחודי, שלמרבה הצער עד 2001, השנה בה יצא המשחק האחרון בסדרה המפורסמת (עד כה), לא הצליחו המפתחים להביא לשינוי משמעותי באמת במשחק. אפילו מגוון החפצים נשאר כמעט זהה. אותו מרחב מצומצם ודו-מימדי, אותה משחקיות עיקרית של השלמה עם מלאי חפצים קיים.
מה זה אומר? כנראה שמדובר במשחק טוב...
משחק חשיבה מומלץ מאד, וקלאסיקה אמיתית ומשובחת.
טוב, אם כבר התחלתי עם הספאם בנושא הזה...
רציתי לשאול אם השם "המכונה המופלאה" הוא השם הרשמי בעברית של המשחק?
כי יש לי פה דיסק שכתוב עליו "המכונה המופלאה" וכל קשר שלו לTIM הוא מקרי בהחלט...
ואגב, המכונה המדוברת עדיין קיימת בקניון הזהב (שמו אותה בשלב ב' מול הקולנוע) אבל אם הייתי צריך להשוות אותה למשחק מסויים הייתי משווה אותה למשחק Marble Drop (יכול להיות שהיא עדיין נופלת לקטגוריית "מכונת רוב גולדברג", את המושג הזה שמעתי פעם ראשונה בשרשור הזה
)
רציתי לשאול אם השם "המכונה המופלאה" הוא השם הרשמי בעברית של המשחק?
כי יש לי פה דיסק שכתוב עליו "המכונה המופלאה" וכל קשר שלו לTIM הוא מקרי בהחלט...
ואגב, המכונה המדוברת עדיין קיימת בקניון הזהב (שמו אותה בשלב ב' מול הקולנוע) אבל אם הייתי צריך להשוות אותה למשחק מסויים הייתי משווה אותה למשחק Marble Drop (יכול להיות שהיא עדיין נופלת לקטגוריית "מכונת רוב גולדברג", את המושג הזה שמעתי פעם ראשונה בשרשור הזה
- Radioactive Grandpa
- מנהל

- הודעות: 5893
- הצטרף: ד' ספטמבר 01, 2004 4:08 am
- איש קשר:
המממ, הבכת אותי. אין לי סימוכין לזה, אבל אני יודע שהשם הזה היה מאד נפוץ בזמנו. גם הרבה אנשים באו לפורום וביקשו את "המכונה המופלאה".
אולי גורדי מכיר איזה אתר שמציג את התרגום הרשמי?
האמת היא שנקודה נוספת שהביכה אותי היא השנה. במקומות רבים מאד ברשת גורסים כי המשחק יצא ב-1993. ואילו במובּי הקריצו את השנה 1990. אני בכלל הלכתי על השנה המצויינת בגוף המשחק - 1992.
אולי גורדי מכיר איזה אתר שמציג את התרגום הרשמי?
האמת היא שנקודה נוספת שהביכה אותי היא השנה. במקומות רבים מאד ברשת גורסים כי המשחק יצא ב-1993. ואילו במובּי הקריצו את השנה 1990. אני בכלל הלכתי על השנה המצויינת בגוף המשחק - 1992.
