דף 1 מתוך 1

שעת סיפור: ה-TELLTALE של המאה הקודמת

נשלח: א' נובמבר 20, 2016 9:21 pm
על ידי משתמש חדש
אני בא מנקודת הנחה שכולכם מכירים את TELLTALE, חברה הידועה כיום בזכות יצירת סרטים אינטראקטיביים שניתן להשפיע על העלילה שלהם באמצעות קבלת החלטות ושיח בין הדמויות, אבל אני די בטוח שאף אחד מכם לא מכיר את BRILLIANT DIGITAL ENTERTAINMENT, שחשבה על הקונספט הזה הרבה לפני הולדת טלטייל: בסוף שנות התשעים. לעומת טלטייל נראה כי brilliant לא ממש הצליחה בלשון המעטה, אך בכל זאת הרגשתי צורך להנציח את החברה הנשכחת, כי למרות הכל היא עשתה ניסיון אצילי להמציא את הגלגל מחדש. brilliant, כמו טלטייל, קנתה שימוש בזיכיונות קיימים כמו סופרמן, אייס ונטורה ופופאי והפכה אותם למעין סרטים אינטראקטיביים "עתירי גרפיקה" שעלילתם מושפעת מהבחירות שביצע השחקן. אפרט כיצד הדבר נעשה באמצעות לקיחת דוגמאות מהמשחק היחיד של החברה ששיחקתי, ושם המשחק הוא CYBERSWINE, והוא המשחק הכי משונה ששיחקתי אי פעם (אבל באופן מוזר אני ממליץ לכם להעיף בו מבט). הנה תמונה של קופסת המשחק.
CYBERSWINE מבוסס על קומיקס שכוח אל ומספר על שוטר סייבורג חמוש בגאדג'טים רבים בעל ראש של חזיר ( :shock:) שגויס על ידי המשטרה כדי לעצור נשיא מרושע מלהשתלט על העיר באמצעות וירוסים קטלניים ורובוטים או משהו כזה. עלילת המשחק באמת מנסה להיות אפלה ומסתורית אך למרות זאת היא די אווילית ולקראת הסוף נעשית מטופשת מעבר לכל דמיון,
הצג/הסתר תוכן
אבל היא הצליחה להחזיק אותי עד סוף המשחק שהתרחש לאחר שעה ורבע בערך. כאשר יש לבצע החלטה יופיע המד המשונה הבא:תמונה
כאשר הוא מופיע עליכם ללחוץ על מקש ה-Y או על מקש ה-N עד שהמד יעלם. המקשים האלה מסמנים סירוב (N=NO) או הסכמה ׁ(Y=YES) עם מה שנאמר לכם לעשות, והעמודות בצבעים השונים מסמנים את הרגש המאפיין את אותה בחירה (מבולבלים? גם אנחנו). מלבד המקשים הנ"ל, כפתור האסקייפ וכפתור הpause, לא תצטרכו להשתמש במקלדת בכלל.
תמונות נוספות:
תמונה
תמונה
תמונה
ניתן להוריד את המשחק מכאן. זה הכל בערך. מה דעתכם על החברה הזאת? האם באופן מפתיע מישהו מכם הכיר אותה?

Re: שעת סיפור: ה-TELLTALE של המאה הקודמת

נשלח: א' נובמבר 20, 2016 9:28 pm
על ידי Octarine
בע, התקופה בניינטיז שכל המשחקים היו מכוערים רצח.
לא הכרתי, ומהתיאור שלך אין לי כ'כ חשק לנסות. אני לא הטיפוס של סיפורים אינטראקטיבים, וגם את המשחקים של טלטייל אני לא ממש אוהב (חוץ מסם ומקס, שאיכשהו עוד יצא להם משעשע).

Horror story time

נשלח: ב' נובמבר 21, 2016 12:13 am
על ידי brother34
יפה שהשקעת את הזמן להכיר לנו את המבריקים האלו, אבל כמו אוקטרין - אני גם אשמור את ההמלצה בצד כרגע, ליום סגריר במיוחד.
אולי משהו שקשור לדמות מוכרת כמו אלו שהזכרת כן יעניין אותי יותר מרובוחזיר.
מה שכן, זה הזכיר לי שיש לי איזשהוא משחק של אי הקופים של טלטייל ששוכב בספריה של GOG כבר שנים ולא יצא לי לבדוק אותו,
אז ככה שבעצם אני לא מכיר אף תוצר של טלטייל. (ובכלל בושה וחרפה שעדיין לא שיחקתי בזה, אבל אני כבר מתבייש ומתחרף שנים).

דרך אגב, ולא אגב חשוב במיוחד : אני חושב שדבר כזה שייך בהחלט לפורום הראשי, ולא צריך לגלות לדיבור החופשי. אבל בקטנה.

Re: שעת סיפור: ה-TELLTALE של המאה הקודמת

נשלח: ב' נובמבר 21, 2016 12:50 am
על ידי Octarine
אי הקופים של טלטייל הוא לא משחק מאוד מוצלח לדעתי. זה יותר פנפיק שמתאמץ לכלול את כל הדברים ה"חשובים" לסדרה - הנה גאיברש ואיליין ולה-צ'ק וסטן ויש איים ו-וודו, תראו! - אבל הדמויות כתובות לא טוב והעלילה טיפשית (סובבת סביב ספוג וודו. בחיי). לא מתקרב למה שרון גילברט עשה במשחקים המקוריים.
הדמות של מורגן לפליי (או איך שקוראים לה) לא רעה אבל כתבו אותה כמו איילין, ואת איליין הפכו למין נסיכה במצוקה רכרוכית. שום הבנה של הדמויות והקשר ביניהם.

בנוסף הפורמט האפיזודי של טלטייל מכתיב מעט מאוד מסכים ותוכן לכל פרק, מה שיצר אצלי תחושה מעט קלסטרופובית. בסם ומקס זה גם קצת הפריע, אבל לפחות שם הכתיבה הייתה יותר טובה, אז היה קל יותר להתעלם מזה. במתים המהלכים זה דווקא עובד כי הדגש הוא על האינטראקציה בין דמויות וההחלטות של השחקן ומעט מאוד תלוי בפעולות פיזיות וחידות מצאי, אז במשחק כזה גם כשהפרק מצטמצם לשני חדרים זה לא משנה. חבל שגם שם הסיפור לא עניין אותי כ'כ אז לא טרחתי לסיים אותו.

Re: Horror story time

נשלח: ב' נובמבר 21, 2016 7:38 am
על ידי משתמש חדש
brother34 כתב: אולי משהו שקשור לדמות מוכרת כמו אלו שהזכרת כן יעניין אותי יותר.
As you wish. הנה המשחק של פופאי. עוד לא שיחקתי בו אבל אשתדל לעשות את זה בקרוב.
עריכה: הנה המשחק של אייס ונטורה.