דף 1 מתוך 2
סוגיות בערכי השאילתא של Volfied
נשלח: ו' יולי 27, 2012 2:19 pm
על ידי קישקוש בלבוש
ערך ה
השאילתא ב-volfied
בטיפ 2: כמובן שאי אפשר להמשיך לשחק לאחר שמונים אחוז ולכן צריך לגמור את השלב בסגירה אחת גדולה (במאמר ברטרו ספקטיבה כתוב שצריך להגיע לתשעים ושמונה אחוז, נראה לי שזה שגוי.)(האמת, גם כתוב שם שהנקודה האדומה רודפת אותך באופן אוטומטי, כשמה שקורה באמת הוא שזה קורה שאחד האויבים נוגע בקו שלך.)
טיפ 3: לא מצוין בטיפ שאפשר לחצות את השלב מייד בלי הפסקות בהתחלה.
[נוסף] טיפ 4:(האמת היא שהייתי שם אותו לפני שלוש) בשלב אחד יש גם דרך מיוחדת לנצח ובהרבה אחוזים:
הולכים ללמעלה של המסך(בשטח המוגן) ומחכים מימין לעיגול די גדול שנמצא למעלה(מתחת ל-i של ה-hige score).
לאחר כמה זמן הבוס עוצר למנוחה באמצע העיגול, צריך לחכות לתזמון המדויק(דורש אימון קל), ואז להקיף את הבוס ולגמור את השלב.
"Cancel) - C
?) מחסל את כל האויבים הקטנים" כן גם אני תהיתי פעמים רבות מה זה אומר, כדאי לבדוק..
Re: הניטפוקיה
נשלח: ו' יולי 27, 2012 11:28 pm
על ידי Radioactive Grandpa
תגובה לקשקוש:
טיפ 2 - אני לא רואה סיבה שלא להבין את זה כך, אבל אולי כדאי באמת לציין בסוגריים שזה אפשרי רק אם עושים את זה מראש, לפני שמגיעים למידה המבוקשת.
וזה ומופנה לעוג לגבי ה-80%: דומני שהדרישה משתנה עם התקדמות השלבים. אני טועה? [עריכה: באותה הזדמנות אני מציע להחליף את המילה "מילוי" בשורה הראשונה על מטרת המשחק, במילה "סילוק" או מילה אחרת הגיונית יותר בהקשרה.]
טיפ 3 - גם כאן אני לא רואה סיבה להבין אחרת.
C - מחסל וגו' - לא הבנתי. אתה חוזר על השאלה או שאתה מנטפק?
Re: הניטפוקיה
נשלח: ו' יולי 27, 2012 11:33 pm
על ידי Og
Radioactive Grandpa כתב:זה ומופנה לעוג לגבי ה-80%: דומני שהדרישה משתנה עם התקדמות השלבים. אני טועה?
הזכרון שלי אומר שכן (כלומר, שאתה טועה), ושיחקתי במשחק בזמנו די הרבה,
אבל...
אולי אפשר לאשש או להפריך את העניין ע"י בדיקה מהירה ביוטוב?
Re: הניטפוקיה
נשלח: ו' יולי 27, 2012 11:59 pm
על ידי Radioactive Grandpa
נסיתי כעת, אבל לא ראיתי בשום מקום הצגה של הדרישה. אתה פשוט מסיים את השלב כשאתה מסיים אותו. וספירת הבונוסים נעשית מן המקסימום ולא מן המינימום.
אבל בחיפוש ברשת מצאתי כמה מקומות שטוענים כך, ונראה שאתה צודק. אני מאשים את כוח צבר.
(אגב, ערכתי שם למעלה כשהוספתי עוד פניה אליך.)
Re: הניטפוקיה
נשלח: ש' יולי 28, 2012 10:25 pm
על ידי Og
Radioactive Grandpa כתב:(אגב, ערכתי שם למעלה כשהוספתי עוד פניה אליך.)
Radioactive Grandpa כתב:[עריכה: באותה הזדמנות אני מציע להחליף את המילה "מילוי" בשורה הראשונה על מטרת המשחק, במילה "סילוק" או מילה אחרת הגיונית יותר בהקשרה.]
אני חושב שהמילה "סילוק" ממש לא מתאימה כאן ואני די אוהב את "מילוי" אבל קח יד חופשית לשנות למה שבא לך, זה לא עקרוני, אנשים יבינו כך או כך.
Re: הניטפוקיה
נשלח: א' יולי 29, 2012 1:09 am
על ידי Radioactive Grandpa
אני לא רוצה לשנות כשאתה לא מסכים איתי. אנסה להסביר למה אני חושב כך וארצה לשמוע למה אתה חושב אחרת (גם אם זה שולי כי יבינו בין כה וכה): "מילוי 80% מהשטח" - איזה מילוי? מה ממלאים? השטח שסוגרים ונספר הוא זה שיוצא מהמשחק, ולכן "סילוק" או "מחיקה" נראו לי מילים בהקשר נכון יותר.
Re: הניטפוקיה
נשלח: א' יולי 29, 2012 10:57 pm
על ידי Og
סילוק? מחיקה? "יוצא מהמשחק"? מה הכוונה? השטח יוצא לדוס?

אם כבר אז השטח שאתה ממלא הופך להיות שלך ואז אתה יכול לנוע על הקווים החיצוניים שלו, אז אולי "לספח".
בכל מקרה, קשה לי להאמין שיש דרך שתוכל לשנות את איך שאני רואה את זה כי זה עניין של הרגל ולמרות ששיחקתי די הרבה בVOLFIED, אפשר לומר שעל כל דקה ששיחקתי בו בשנות בתשעים, שיחקתי בXONIX שעה בשנות השמונים (אפילו יותר), ושם, למיטב זכרוני, זה נקרא "מילוי".
ואף על פי כל הנאמר לעיל....
Radioactive Grandpa כתב:אני לא רוצה לשנות כשאתה לא מסכים איתי.
באמת שאין טעם להגיד דבר כזה, או אפילו להנדס עניין כזה שולי, באמת, בשיא הרצינות, תעשה מה שבא לך.
Re: הניטפוקיה
נשלח: ב' יולי 30, 2012 6:52 pm
על ידי Radioactive Grandpa
"יוצא מהמשחק" (חשבתי שעוד קודם שמתי את זה במרכאות), הכוונה היא ששום דבר לא קורה שם וזה כבר לא חלק מהמשחק בפועל. לא אויבים יכולים לנוע שם, וגם לא
אתה. "יכול לנוע על הקווים החיצוניים שלו" - יותר אינטואיטיבי בעיני לראות את זה כתנועה על הקווים החיצוניים של השטח החי. כל מה שמחוץ לו מת, חלק מה"אין"... הוא לא באמת שלך.
אבל השורה התחתונה ברורה... זה היה דיון קצר ומעניין על פרספקטיבות פילוסופיות ב-Volfied, ולמדתי ממנו שיש יותר מאחת.
Og כתב:באמת שאין טעם להגיד דבר כזה, או אפילו להנדס עניין כזה שולי, באמת, בשיא הרצינות, תעשה מה שבא לך.
למעשה הערתי על העניין רק מפני שחשבתי שזו היתה מעין פליטת קולמוס ולכן תסכים איתי כשרק אציין זאת. מכיוון שזה לא המצב, אני מן הסתם לא אשנה את זה (בטח לא אם יש "מסורת", כלומר xonix, שבה זה מכונה "מילוי" באופן רשמי).
Re: סוגיות בערכי השאילתא של Volfied
נשלח: ב' יולי 30, 2012 7:02 pm
על ידי Radioactive Grandpa
פצלתי לנושא חדש את כל ההשתרשרות בנושא, למעשה כי מתחילתו, ההודעה הראשונה היא לא לגמרי מסוג ההודעות המתאימות ל
ניטפוקיה. אולי זה הזמן להזכיר שהניטפוקיה מיועדת לעניינים
ממוקדים: שגיאות ומה שסביב להן. הצעות והבהרות רחבות יותר, וכל עניין שעשוי לגרור בעקבותיו דיון רציני יותר, כל אחד מוזמן לפתוח בשרשור חדש. אם ישנן מסקנות סופיות, אלו יכולות להגיע לניטפוקיה בסופו של דבר (באופן ישיר או עקיף).
Re: סוגיות בערכי השאילתא של Volfied
נשלח: ג' יולי 31, 2012 10:51 pm
על ידי emh
מה לגבי "סגירת שטחים"?
זה גם שם די נפוץ לז'אנר הזה,
אפילו השתמשתם בו בשירשור הזה,
ולא שקלתם אותו. (סוגר שטחים, סגירה...)
Re: סוגיות בערכי השאילתא של Volfied
נשלח: ד' אוגוסט 01, 2012 3:05 am
על ידי brother34
לענ"ד, כשחקן המדבר בלשון העם : R.G. - סילוק - נכון יותר.
Og - מילוי - מובן יותר.
emh - סגירה - שכיח יותר, וברור למי שמכיר. השאלה מה הכי מתאים למי שסגירת שטחים היא בשבילו ספר סגור (או ממולא

)
Re: סוגיות בערכי השאילתא של Volfied
נשלח: ד' אוגוסט 01, 2012 10:10 pm
על ידי Radioactive Grandpa
דווקא כן חשבתי על זה, אבל זה הותיר אותי בקושי מאותו הסוג. "המטרה במשחק היא סיום כל שלב ע"י סגירת 80% מהשטח". אתה
סוגר 80% מהשטח? מה זה אומר? נניח שחצית את המסך ממעלה למטה. במקרה הבוס היה בחלק הימני. מה סגרת פה? את החצי הימני או השמאלי?
(הייתי מפַתח את הקושי, אבל אני גם ככה מובך מזה שעשיתי את זה יותר מדי בנושא...)
זה גם גרם לי לתהות על המונח הזה, "סוגר שטחים", מאיפה הוא הגיע. נראה שהוא תפס רק בישראל. מישהו יודע אם יש מונח לז'אנר הזה באנגלית או שפות אחרות? כי במובי ובויקיפדיה מתארים משחקים כאלו בהשווה לאבי הז'אנר. במובי זה נקרא "QIX variants".
כשהמשכתי לחשוב על הדברים האלה בעקבות זה שהמשכתם להגיב בנושא, הבנתי מאיפה "מילוי" ו"סגירה" הגיעו. "מילוי" ממשיל את לוח המשחק ללוח ציור, והשטחים שאתה כובש/מסלק, כאילו מתמלאים בצבע שלך. "סגירה" כמובן מתייחס לצורך להשלים את הקו שלך עד שנוצרת צורה סגורה. למה דווקא השטח הנכבש הוא מה ש"נסגר"? למה אתה סוגר
שטחים? כנראה בגלל הטקטיקה הרווחת לעשות את זה בקטן. אתה נכנס, סוגר בעזרת המסגרת מלבן או מצולע אחר, והוא שלך, וכו'. אבל נראה שהמקור הברור לשני אלו הוא ב
גרסה הראשונה של Qix, ששם כל שטח שנכבש גם נסגר ונשאר סגור בדיוק כפי שסגרת אותו, וגם נצבע באופן בולט.
לא חשבתי שאדון ככה על Volfied בחיי. וזאת עוד רק ההתחלה. שמישהו ישתיק אותי כבר, בבקשה.
בעצם... אולי כדאי שאכתוב עוד מאמר לרטרוספקטיבה ואעזוב אתכם בשקט.
ולסיום בנימה פרקטית: מה לגבי "כיבוש"? "המטרה במשחק היא סיום כל שלב ע"י כיבוש 80% מהשטח". גם הגיוני ומתאים להקשר בניסוח המשפט, גם מובן, גם נראה מתאים לתיאור של עוג, וגם מתאים למסורת של Qix (שם האחוזים בגוף המשחק תחת הכותרת "claimed").
ללא מילים...
נשלח: ה' אוגוסט 02, 2012 12:07 am
על ידי Og
Re: סוגיות בערכי השאילתא של Volfied
נשלח: ה' אוגוסט 02, 2012 1:35 am
על ידי Radioactive Grandpa
אפילו השם דומה.
ראיתי את זה בא. הם הרימו לי להנחתה, מנ'יעשה. (ותאמין לי שעוד לא התחלתי...)
לפחות זה לא כזה.

אני בכל זאת מפגין שיפור.
Re: סוגיות בערכי השאילתא של Volfied
נשלח: ו' אוגוסט 03, 2012 2:50 pm
על ידי Gordi
LOL
ולעניין - מילוי נשמע לי מובן וטוב, אני לא רואה סיבה להחליף.
אני אתעמק בשאר ההערות מאוחר יותר (אלא אם כן מישהו יקדים אותי

).