דף 1 מתוך 1
[חידה] דקלום [פתורה]
נשלח: ו' יוני 04, 2010 1:35 am
על ידי BluePrint
חידה:
בהעדר מחשבה תחילה יעזר אדם באתלטיקה קלה
מן הסבך יחלץ בתושיה ויפול אל תהום הנשייה
רמזים "עודפים", ניתנו לאחר הפתרון:
1.
- הצג/הסתר תוכן
לא יזדהה הזר, לא לעין עירומה.
אבוי לו למבחין, חריפה היא הנקמה.
2.
- הצג/הסתר תוכן
ארבע יבשות סובבת המפה, את אוסטרליה לא נמצא.
דרך אחת אל כולן, ממנה מעלה היא היציאה.
3.
- הצג/הסתר תוכן
מוות מגיע אל כולם, במקודם או במאוחר.
יש המטפסים לקראתו, מסונוורים מהשכר.
4.
- הצג/הסתר תוכן
מעתיד לא ידוע, אדם ישמור עצמו.
את עברו יסתיר, יפקיד בידי חבר.
פתרון: ניתן ב-9:17, 2010.
- הצג/הסתר תוכן
Flashback: The Quest for Identity
הסבר החידה:
'בהעדר מחשבה תחילה' מתייחס גם לזכרון המחוק של קונראד וגם למתרחש בסרטון הפתיחה.
'יעזר אדם באתלטיקה קלה' מתאר, למעשה, את כל מבנה המשחק; המושתת על ריצה, קפיצה, גלגול, טיפוס וכו'.
'מן הסבך יחלץ בתושיה' אמור להזכיר ג'ונגל. סבך... ג'ונגל... כן, זה תרוץ עלוב לחרוז.
'יפול אל תהום הנשייה' זה סוף השלב הראשון, בו קונראד קופץ אל הבור כדי להגיע אל וושינגטון החדשה.
הסבר הרמזים:
- הצג/הסתר תוכן
1.
הזר שאינו מזדהה הם החיזרים המתחזים לבני אדם.
'עין עירומה' זה רמז למתקן המזהה חיזרים לפי רשתית העין.
השורה השניה היא תקציר סיפור הרקע למשחק.
2.
המפה המדוברת היא מפת הרכבת התחתית בוושינגטון החדשה, המחולקת לרובעים בשם יבשות כדור הארץ, מלבד אוסטרליה.
3.
רמיזה ל"שעשועון" הטלביזיה בוושינגטון החדשה: 'מגדל המוות'.
4.
השורה הראשונה היא רמיזה לכך שקונראד גיבה את זכרונו לאחר שהחיזרים החלו לרדוף אחריו.
השורה השניה מתייחסת להסתרתו את הזכרון בקוביה וסומכו על איאן שישחזר אותו.
Re: [חידה] בסגנון דקלום.
נשלח: ו' יוני 04, 2010 10:17 pm
על ידי Undefined
ניחוש: Flashback?
Re: [חידה] בסגנון דקלום [פתורה]
נשלח: ש' יוני 05, 2010 5:03 am
על ידי Radioactive Grandpa
רוצים הסבר (לא שהוא יעזור למי שבקושי שמע על המשחק, כמוני..), ובהמשך לתבנית, כשנפתרה החידה, הייתי מוסיף את כל הרמזים שתוכננו ולא שומשו בכל מקרה, ולהוסיף לאחר הפתרון את זהות הפותר לצד ציון באיזה שלב.
[עריכה]
למרות שעוד לא הייתי מתחיל לערוך בפועל את ההודעות הפותחות, שזה הורס קצת את התיעוד שאנחנו מבצעים פה כדי לגבש תהליכים. אני חושב שעוד לא גיבשנו תשובה האם פורמט החידה הסופי (נגיד: חידה, רמזים, פתרון, הסבר, פותר) יוצג רק בעמוד החידות הרשמי או שגם כל הודעה פותחת של שרשור חידה מקורי תערך כך תוך כדי ההתנהלות.
That's the order of things
נשלח: ש' יוני 05, 2010 5:32 am
על ידי BluePrint
עריכה של הודעת החידה אלו הכללים המוסכמים. גיבוש תהליכים לא דורש תעוד אלא ניסוי, ועריכת הודעת החידה הוא הניסוי.
הנה כבר בהתחלה למדנו כמה דברים ונתקלנו במצב עליו לא חשבנו מראש.
1, 2, 3, ניסיון.
אם בסופו של דבר חידה תופיע באתר ע"י הטמעת ההודעה מהפורום (כמו בפינת שיתוף הקבצים), אני חושב שזו לא תהיה בקשה מוגזמת מהחדים, לעצב מחדש את הודעת החידה כדי שתתאים לתבנית הנבחרת. אם לא ירצו לעמוד בתנאים להופעה באתר, חידתם לא תופיע באתר.
כיוון שהכללים אומרים לערוך את הודעת החידה (אם כדי להטמיע אותה באתר או כדי להקל על העורך להעתיק אותה), לציין פותרים תהיה עבודה מיותרת מצד החדים עקב התקווה שמבקרים עתידיים ירצו להוסיף את תשובתם, וגם כיוון שאלו כבר מופיעים בתגובה להודעת החידה. (זו הסיבה שהצעתי לתארך רמזים וגם לא הוספתי את כולם ברגע שנפתרה לראשונה)
Re: [חידה] בסגנון דקלום [פתורה]
נשלח: ש' יוני 05, 2010 1:04 pm
על ידי Undefined
איזה כיף
גם אני ארצה לשמוע הסבר קצר, הסתמכתי המון על אינטואיציה בניחוש שלי.
Re: [חידה] בסגנון דקלום [פתורה]
נשלח: ש' יוני 05, 2010 7:13 pm
על ידי Og
Radioactive Grandpa כתב:רוצים הסבר
לא תמצא הסבר. לפחות לא אחד שיניח את דעתך, כי התיאור יכול להתאים להרבה משחקים ואני בטוח שיש כאלה שהתיאור יתאים להם שאפילו יותר מFB. הקטע של "תהום הנשייה" קשור למעבר לשלב השני (או מוות בשלב הראשון, אם זכרוני אינו מטעני) כשקונראד נופל אליו דרך תהום. הסבך *כנראה* קשור לג'ונגלים של השלב הראשון, אבל "
בהעדר מחשבה תחילה יעזר אדם באתלטיקה קלה" פשוט לא נכון
ומאד מטעה. אתה משתמש ב"אתלטיקה" ואפילו כבדה, עם או בלי מחשבה תחילה.
אין שום סיבה שאני יכול לחשוב עליה שהתיאור לא יתאים באותה מידה לנסיך הפרסי לדוגמה... כשמדובר במעבר משלב 6 ל-7 או 7 ל-8, טוב אני לא זוכר בדיוק אבל השלב שאליו אתה מגיע בנפילה דרך תהום.
Re: [חידה] בסגנון דקלום [פתורה]
נשלח: ש' יוני 05, 2010 10:29 pm
על ידי Undefined
לא נורא, זאת עדיין הייתה חידה נחמדה בעיני

Re: [חידה] בסגנון דקלום [פתורה]
נשלח: א' יוני 06, 2010 12:40 am
על ידי BluePrint
Og כתב:אין שום סיבה שאני יכול לחשוב עליה שהתיאור לא יתאים באותה מידה לנסיך הפרסי
מלבד העובדה ש-Undefined נתן את הפתרון ולכן לא משנה לאיזה עוד משחקים הניסוח יכול להתאים... זו חידה(!), הטעיה זה חלק מהמשחק.
אגב, שמת לב שכתבת את פתרון החידה בגלוי, כן?
Re: [חידה] בסגנון דקלום [פתורה]
נשלח: א' יוני 06, 2010 7:49 pm
על ידי Og
BluePrint כתב:אגב, שמת לב שכתבת את פתרון החידה בגלוי, כן?
כן. רציתי בהתחלה להקטין את שם המשחק אבל אז ראיתי שבעצם כל ההודעה היא ספויילר. היית מעדיף שאקטין את טקסט ההודעה?
Forgedaboudit
נשלח: א' יוני 06, 2010 9:40 pm
על ידי BluePrint
אני נקרע בין לבקש למחוק את ההודעה וכל הבאות אחריה כדי שניתן יהיה "למחזר" את החידה, לבין להשאיר את הפתיל כמו שהוא כדוגמא.
Re: [חידה] בסגנון דקלום [פתורה]
נשלח: ב' יוני 07, 2010 8:29 pm
על ידי Og
הממ... אני לא כ"כ שש למחוק הודעות. מילא שלי, אבל אחרות? צריך סיבה ממש טובה.
I'm right there with you
נשלח: ב' יוני 07, 2010 9:51 pm
על ידי BluePrint
גם אני נגד אבל במקרה זה, מעבר לתגובות שלי לתגובה שלך יש רק הערת שביעות רצון של Undefined.
Re: [חידה] בסגנון דקלום [פתורה]
נשלח: ג' יוני 08, 2010 5:00 pm
על ידי Og
אבל בוא נניח שקיבלנו את רשותו למחוק, עדיין לא הבנתי בדיוק לשם מה? הרי כרגע הרעיון הוא להציג את החידה באתר בצורה ערוכה ולקשר להודעה רק עבור הפרוטוקול.
...For example
נשלח: ג' יוני 08, 2010 6:02 pm
על ידי BluePrint
אז אתה רוצה להשאיר אותה כדוגמא.
בסדר גמור.