מחפש....
מנהלים: Gordi, Radioactive Grandpa, Octarine, Og, אופיר
- Radioactive Grandpa
- מנהל

- הודעות: 5893
- הצטרף: ד' ספטמבר 01, 2004 4:08 am
- איש קשר:
טוב. קצת סדר.
משחקי דוס (לפחות כל אלו ששמעתי עליהם) לא יכולים לשנות רזולוציה. כולם עובדים על רזולוציה אחת - 400*640 (שזה במרבית המקרים בכלל 200*320 בסקאלר של 2).
גם אם אני טועה בהכללה - Mortal Kombat Trilogy (שיש לו גראפיקה זהה ל-MK3) עובד רק על הרזולוציה הזו. הוא לא יכול להציג נתונים ברזולוציות גבוהות יותר, מכוון שהם לא קיימים!
מה שאפשר לעשות בגרסת ה-Windows הוא להציג את הפיקסלים ב*2 (או אפשרויות Scaling נוספות), או Full Screen.
העניין הוא שאתה פשוט רגיל מדי למשחקים שעובדים על רזולוציות גבוהות, אבל בעבר המראה המזעזע של 200*320 מתפרס על מסך מלא היה שגרתי.
העצה שלי היא שתנסה קצת Full Screen עד שתתרגל. אם אתה לא מסוגל, ואתה עובד על רזולוציה גבוהה במערכת ההפעלה שלך, כך שגודל טבעי קטן לך מדי, נסה סקאלר של 2. הוא הפתרון הנח ביותר, אם גודל טבעי קטן מדי כך. אם זה עדיין לא משביע את רצונך, הפיתרון הכי טרחני ומתוסבך, אבל אולי הכי נעים לעין, הוא לשנות את רזולוצית מערכת ההפעלה ל-600*800, ואז להפעיל את המשחק על גודל טבעי.
עוד הערה:
MK Trilogy הוא לא ממש "כל המשחקים ביחד".
MK Trilogy הוא למעשה MK3 משודרג בכל מיני תכונות (טורניר, קרבות שרשרת כמו ב-MK1, בונוסים לבחירה בסיום המשחק, וכו'), שהבולטת בהן היא קיומן של כל הדמויות של כל המשחקים, ויתרה מכך הפריבילגיה של האפשרות לבחור אותן. אבל זה עדיין לא שילוב של המשחקים האחרים. MK1, ו-MK2 הם משחקים דומים, אבל שונים.
משחקי דוס (לפחות כל אלו ששמעתי עליהם) לא יכולים לשנות רזולוציה. כולם עובדים על רזולוציה אחת - 400*640 (שזה במרבית המקרים בכלל 200*320 בסקאלר של 2).
גם אם אני טועה בהכללה - Mortal Kombat Trilogy (שיש לו גראפיקה זהה ל-MK3) עובד רק על הרזולוציה הזו. הוא לא יכול להציג נתונים ברזולוציות גבוהות יותר, מכוון שהם לא קיימים!
מה שאפשר לעשות בגרסת ה-Windows הוא להציג את הפיקסלים ב*2 (או אפשרויות Scaling נוספות), או Full Screen.
העניין הוא שאתה פשוט רגיל מדי למשחקים שעובדים על רזולוציות גבוהות, אבל בעבר המראה המזעזע של 200*320 מתפרס על מסך מלא היה שגרתי.
העצה שלי היא שתנסה קצת Full Screen עד שתתרגל. אם אתה לא מסוגל, ואתה עובד על רזולוציה גבוהה במערכת ההפעלה שלך, כך שגודל טבעי קטן לך מדי, נסה סקאלר של 2. הוא הפתרון הנח ביותר, אם גודל טבעי קטן מדי כך. אם זה עדיין לא משביע את רצונך, הפיתרון הכי טרחני ומתוסבך, אבל אולי הכי נעים לעין, הוא לשנות את רזולוצית מערכת ההפעלה ל-600*800, ואז להפעיל את המשחק על גודל טבעי.
עוד הערה:
MK Trilogy הוא לא ממש "כל המשחקים ביחד".
MK Trilogy הוא למעשה MK3 משודרג בכל מיני תכונות (טורניר, קרבות שרשרת כמו ב-MK1, בונוסים לבחירה בסיום המשחק, וכו'), שהבולטת בהן היא קיומן של כל הדמויות של כל המשחקים, ויתרה מכך הפריבילגיה של האפשרות לבחור אותן. אבל זה עדיין לא שילוב של המשחקים האחרים. MK1, ו-MK2 הם משחקים דומים, אבל שונים.
אתה טועה כמעט בהכל, אם לא מפריעה לך קצת ביקורת בונה, הרשה לי לבאר:Radioactive Grandpa כתב:גם אם אני טועה בהכללה
1. ישנו מספר בלתי מבוטל של משחקים שכן ניתן לשנות בהם רזולוציה (שניים לדוגמא הם: Serf City ו- Z אבל יש עוד הרבה).
2. הרזולוציה הנפוצה ביותר היא בהחלט לא 640x400, למעשה, אני לא חושב שיש רזולוציה סטנדרטית כזו בכלל. אני מכיר בעיקר רזולוציות של 320x200, 320x240 ו- 640x480 אבל אם תפעיל למשל את Quake בדוס, יהיו לך הרבה בחירות של רזולוציות, חלקן אפילו לא סטנדרטיות(אם אני זוכר נכון - לא בטוח).
3. סקיילר הוא מושג שלא קיים באף משחק דוס (אלה שאני מכיר לפחות), אתה מכיר אותו מאמולטורים ובעיקר דוסבוקס - זה דוסבוקס שמותח את המסך לא המשחק.
4. לשנות את הרזולוציה של מערכת ההפעלה לזו של המשחק לא ייתן כלום, זה בדיוק אותו הדבר כמו המתיחה.
ואגב, לא הייתי מחליף את "המראה המזעזע של 200*320 מתפרס על מסך מלא" בעד שום רזולוציה בעולם
- Radioactive Grandpa
- מנהל

- הודעות: 5893
- הצטרף: ד' ספטמבר 01, 2004 4:08 am
- איש קשר:
אני תמיד מזמין ביקורת בונה. אבל זה לא אומר שאני מקפל את הזנב..
1,2. אמנם את שני המשחקים שנתת לדוגמא אינני מכיר, אבל Quake הוא דור חדש לחלוטין מכל אלו שהתכוונתי אליהם.
בעניין הרזולוציה, אתה מוזמן לבדוק מעשית. אני לא יודע מאיפה להתחיל עם דוגמאות...
כל משחקי דיסני, גובלינים, אפוג'י, ג'אז ג'קראביט, סדרת מורטאל קומבט, דום, ואפילו דיוק ניוקם 3D, כולם 200*320 (שמוצגים ב-Scaling X2 מפני שלמסכים של היום אין רזולוציה כזו). 400*640 היא אכן לא רזולוציה סטנדרטית לימינו מאחר ועד כמה שאני מבין היא תוצאה של 200*320 גרידא.
3. כשאמרתי Scaling התכוונתי אך ורק למונח הטכני (ובלי קשר הכרחי לדוס בוקס). אבל דווקא בעניין MK Trilogy הייתי ספציפי, מכוון שאני מכיר את המשחק ואת האפשרויות הקיימות בו בגרסת החלונות שלו (שאפשרויות תצוגה שונות של Scaling כלולות בו).
4. ייתן, באבוה ייתן.
שום מראה של הכפלת פיקסלים מלאכותית ישתווה באיכות שלו לרזולוציה אמיתית נמוכה יותר. זה אפילו לא קרוב למתיחה.
(אני לא מדבר על Full Screen שמן הסתם יבטל את האפקט, אלא על חלון).
1,2. אמנם את שני המשחקים שנתת לדוגמא אינני מכיר, אבל Quake הוא דור חדש לחלוטין מכל אלו שהתכוונתי אליהם.
בעניין הרזולוציה, אתה מוזמן לבדוק מעשית. אני לא יודע מאיפה להתחיל עם דוגמאות...
כל משחקי דיסני, גובלינים, אפוג'י, ג'אז ג'קראביט, סדרת מורטאל קומבט, דום, ואפילו דיוק ניוקם 3D, כולם 200*320 (שמוצגים ב-Scaling X2 מפני שלמסכים של היום אין רזולוציה כזו). 400*640 היא אכן לא רזולוציה סטנדרטית לימינו מאחר ועד כמה שאני מבין היא תוצאה של 200*320 גרידא.
3. כשאמרתי Scaling התכוונתי אך ורק למונח הטכני (ובלי קשר הכרחי לדוס בוקס). אבל דווקא בעניין MK Trilogy הייתי ספציפי, מכוון שאני מכיר את המשחק ואת האפשרויות הקיימות בו בגרסת החלונות שלו (שאפשרויות תצוגה שונות של Scaling כלולות בו).
4. ייתן, באבוה ייתן.
שום מראה של הכפלת פיקסלים מלאכותית ישתווה באיכות שלו לרזולוציה אמיתית נמוכה יותר. זה אפילו לא קרוב למתיחה.
(אני לא מדבר על Full Screen שמן הסתם יבטל את האפקט, אלא על חלון).
טוב, תראה, אני רואה לאן ה"דיון" הזה הולך... ובדיוק ממצבים כאלה אני מנסה להמנע כמו מאש.
יכול להתרחש אחד משלושה מצבים:
א. הדיון לא מוכרע לאף צד מחוסר רצון של אחד או שני הצדדים להמשיך אותו לנצח.
ב. הדיון לא מוכרע לאף צד מכיוון שאחד הצדדים פשוט לא מקבל את התשובות ההגיוניות שמספק הצד השני.
ג. הדיון מוכרע לאחד הצדדים.
בכל מקרה מישהו יתעצבן בסופו של דבר,אפילו אם למשל נניח שאני אוכיח את טענותיי לך ואתה תודֶה בכך, אתה עדיין תנטור לי טינה. במידה קטנה מאוד, אמנם, אבל היא תהיה קיימת.
זה הטבע האנושי.
אז לטובת שלום בית אני נמנע מלהוכיח אותך, אבל אני בטוח לחלוטין שאתה טועה לגמרי.
יכול להתרחש אחד משלושה מצבים:
א. הדיון לא מוכרע לאף צד מחוסר רצון של אחד או שני הצדדים להמשיך אותו לנצח.
ב. הדיון לא מוכרע לאף צד מכיוון שאחד הצדדים פשוט לא מקבל את התשובות ההגיוניות שמספק הצד השני.
ג. הדיון מוכרע לאחד הצדדים.
בכל מקרה מישהו יתעצבן בסופו של דבר,אפילו אם למשל נניח שאני אוכיח את טענותיי לך ואתה תודֶה בכך, אתה עדיין תנטור לי טינה. במידה קטנה מאוד, אמנם, אבל היא תהיה קיימת.
זה הטבע האנושי.
אז לטובת שלום בית אני נמנע מלהוכיח אותך, אבל אני בטוח לחלוטין שאתה טועה לגמרי.
- Radioactive Grandpa
- מנהל

- הודעות: 5893
- הצטרף: ד' ספטמבר 01, 2004 4:08 am
- איש קשר:
עוג, עיוני, מה הסיפור? פעם שניה שאתה חושש שמחלוקת תמימה ונעימה תרד לפסים אישיים. באמת שאני לא מבין איך אתה מגיע למסקנה הזו (אני מתבטא באופן קרבי בצורה בלתי מודעת או משהו?).
אני לא רוצה להפציר בך. אבל אני רואה את העניין בצורה אחרת.
או ששני הצדדים כושלים בכך שאף צד לא מביא טיעונים מוצלחים מספיק כדי לשכנע את השני (לא נורא, לא קרה כלום), או שצד אחד (שלדעתי הוא ה"מנצח" אם מתעקשים להגדיר אחד כזה) מחכים בזכות הצד שני.
(תסריט שלישי הוא שהדיון הופך לויכוח התנצחויות שמטרתו לצאת צודק ולא נשכר. וזה ממש לא תסריט שהעלתי על הדעת במקרה הזה.)
בקיצור, שנינו פיספסנו את המטרה שבמקום לעזור לחבר'ה פה רק בלבלנו אותם.
אני מבחינתי עדיין עומד מאחורי כל מה שאמרתי, כי לא ניחשתי.
ומצטער שאיכשהו באופן תמוה הגיעה לכאן תחושת המועקה המיותרת הזו. באמת שאני לא הולך להתעצבן ואין לי שום כוונה לעצבן. לדעתי עדיין אלו לא הברירות המתבקשות מכך. סליחה בכל-אופן.
מפני שאתה מדגיש שההימנעות שלך היא בעיקרה להגן עליי, אם למרות הכל אתה עדיין חושש שמא תלבין פניי ברבים, אז בכל זאת אפציר בך להוכיח אותי - לפחות בהודעה אישית (חושב ששם לפחות תיקח את הבטחתי שלא אנטור לך דבר). כי אם אני אכן טועה, גם אני רוצה לדעת. זה באמת לא הגיוני בעיניך?
אני לא רוצה להפציר בך. אבל אני רואה את העניין בצורה אחרת.
או ששני הצדדים כושלים בכך שאף צד לא מביא טיעונים מוצלחים מספיק כדי לשכנע את השני (לא נורא, לא קרה כלום), או שצד אחד (שלדעתי הוא ה"מנצח" אם מתעקשים להגדיר אחד כזה) מחכים בזכות הצד שני.
(תסריט שלישי הוא שהדיון הופך לויכוח התנצחויות שמטרתו לצאת צודק ולא נשכר. וזה ממש לא תסריט שהעלתי על הדעת במקרה הזה.)
בקיצור, שנינו פיספסנו את המטרה שבמקום לעזור לחבר'ה פה רק בלבלנו אותם.
אני מבחינתי עדיין עומד מאחורי כל מה שאמרתי, כי לא ניחשתי.
ומצטער שאיכשהו באופן תמוה הגיעה לכאן תחושת המועקה המיותרת הזו. באמת שאני לא הולך להתעצבן ואין לי שום כוונה לעצבן. לדעתי עדיין אלו לא הברירות המתבקשות מכך. סליחה בכל-אופן.
מפני שאתה מדגיש שההימנעות שלך היא בעיקרה להגן עליי, אם למרות הכל אתה עדיין חושש שמא תלבין פניי ברבים, אז בכל זאת אפציר בך להוכיח אותי - לפחות בהודעה אישית (חושב ששם לפחות תיקח את הבטחתי שלא אנטור לך דבר). כי אם אני אכן טועה, גם אני רוצה לדעת. זה באמת לא הגיוני בעיניך?
THE WORDS!Radioactive Grandpa כתב:עוג, עיוני, מה הסיפור? פעם שניה שאתה חושש שמחלוקת תמימה ונעימה תרד לפסים אישיים. באמת שאני לא מבין איך אתה מגיע למסקנה הזו
The words... Human, you have spoken the words and you have spoken them rightly.
I will now tell you...
(אם אתה לא מכיר את המשחק שכח מהקטע האחרון)
בכל מקרה הסיפור מתחיל לפני כמה שנים טובות, הייתי אז בתחילת שנות ה20 שלי ונוטה לפחזנות הרבה יותר מעכשיו...
הייתי קורא כמה אתרים קבועים, וכמה פורומים. וכותב הרבה בפורום אחד, גדול מאוד ודי מפורסם (השם שמור במערכת), לפני פרישתי היו לי שם יותר הודעות מאשר כאן!
To make a long story short, נכנסתי לויכוח עם אחד המנהלים שם שבסופו של דבר התדרדר לרמה נמוכה(הויכוח, לא המנהל). אותו מנהל היה חבר טוב ואישי של בעל האתר ואדם "מפורסם" באותה קהילה, וכשקראתי לו "אידיוט" בפורום כזה מכובד (טעות שלי, אני מודה, אבל הייתי עצבני רצח) הגירוש מהפורום לא אחר לבוא.
בשבילי זו הייתה בושה אימתנית, ועדיין אירוע טראומטי בעיני, להיות מגורש מקהילה שהיתי בה כ"כ פעיל וכ"כ מוכר, קהילה שבה קראתי להרבה מהאנשים שבה "חברים" שלי (כולל מנהל האתר).
אבל גם למדתי הרבה מאוד מאותה טעות... ממש הרבה מאוד...
בכל מקרה, אני סתם מברבר פה, העקרון הוא שבעקבות הטראומה ההיא אני לא שש להכנס לוויכוחים אינטרנטיים (ויכוחים בעולם האמיתי(TM) זה סיפור שונה).
אבל, אם אתה מתעקש אני מבטיח לענות לך ולהסביר את טעויותיך, אך מפאת קוצר זמן, אני נאלץ לדחות את התשובה להיום או מחר בערב. תודה על הסבלנות
(וסליחה על ההתבכיינות :/ )
- Radioactive Grandpa
- מנהל

- הודעות: 5893
- הצטרף: ד' ספטמבר 01, 2004 4:08 am
- איש קשר:
(למה לשכוח? איזה משחק זה? [מהמר על Quest כלשהו])
אני עצמי לא חף מנרגנות בריונית, ועד לא כל-כך מזמן היה אחד מתחביביי לכתוש ולרטש אווילים וירטואלים מזדמנים (דווקא הניק הזה, R.G, בשל היותו אידיוטי ו"הלא רשמי שלי", יועד בעיקר לכך).
אבל גם אז נמנעתי מזה במקומות אהובים בהם אין רוח ספורטיבית.
וכמו שאמרתי, כאן זה ממש לא המקרה... אמנם לעמיתיך ישנה נטייה מסויימת לשוש עלי קרב, אבל זה מאד ניכר שאתה מנסה להימנע מכך כאן. אני ראיתי כאן אך פוטנציאל לדיון מעשיר ותו לא.
אז יאללה, שפוך. אם לא הערב אז הפעם הבאה שאוכל לקרוא את זה תהיה בסופ"ש הבא במקרה הטוב...
אני עצמי לא חף מנרגנות בריונית, ועד לא כל-כך מזמן היה אחד מתחביביי לכתוש ולרטש אווילים וירטואלים מזדמנים (דווקא הניק הזה, R.G, בשל היותו אידיוטי ו"הלא רשמי שלי", יועד בעיקר לכך).
אבל גם אז נמנעתי מזה במקומות אהובים בהם אין רוח ספורטיבית.
וכמו שאמרתי, כאן זה ממש לא המקרה... אמנם לעמיתיך ישנה נטייה מסויימת לשוש עלי קרב, אבל זה מאד ניכר שאתה מנסה להימנע מכך כאן. אני ראיתי כאן אך פוטנציאל לדיון מעשיר ותו לא.
אז יאללה, שפוך. אם לא הערב אז הפעם הבאה שאוכל לקרוא את זה תהיה בסופ"ש הבא במקרה הטוב...
- Radioactive Grandpa
- מנהל

- הודעות: 5893
- הצטרף: ד' ספטמבר 01, 2004 4:08 am
- איש קשר:
- Radioactive Grandpa
- מנהל

- הודעות: 5893
- הצטרף: ד' ספטמבר 01, 2004 4:08 am
- איש קשר:
טוב, ראשית כל, אני מתכוון להסתמך בהודעה שלי בעיקר על וויקיפדיה כמקור.
אני יודע שע"פ האופי של טבע הוויקי (כל אחד יכול לערוך) זה עושה אותה "לא רשמית", אבל:
א. אין לי ברירה, מכיוון שהדבר היחיד ה"רשמי" שאני יכול לחשוב עליו הוא דפי נתונים טכניים של IBM וVESA ולאלה תאמין לי שאתה לא רוצה להכנס(וגם אני לא).
ב. כשמדובר בוויקיפדיה בשפה האנגלית ובערכים נפוצים, כמו רזולוציה, למדתי עם הזמן שממש אפשר לסמוך על מה שרשום שם.
אז נתחיל:
אתה אמרת:
CGA היה הסטנדרט המקובל הראשון של מתאמי התצוגה והוא תמך בשתי רזולוציות של גרפיקה: 320x200 עם 4 צבעים ו- 640x200 עם 2 צבעים(שחור ולבן) - היה גם טריק לעשות 16 צבעים בו-זמנית על המסך ברזולוציה של 160X100, אני מכיר רק משחק אחד שמשתמש בטריק הזה: Round42 - הייתי חורש עליו יום ולילה אבל בגלל שלמסך שלי באותה תקופה היו רק 2 גוונים של ירוק וקצת שחור לא ממש נהנתי מהצבע (הלא קיים אצלי), בכל מקרה קראתי על עוד 2 משחקים שמשתמשים בטריק הזה: Bricks ו- Moonbugs, אבל אני לא מכיר אף אחד מהם. כאן תוכל למצוא עוד פרטים על הטריק ועל CGA בכלל:
http://en.wikipedia.org/wiki/Color_Graphics_Adapter
אח"כ בא EGA והלך די מהר כי VGA בא זמן קצר אחריו והפך אותו למיושן, הEGA הגיע למקסימום 640X350 על 16 צבעים.
VGA כלל בין השאר גם רזולוציה של 640X480 על 16 צבעים אבל לא הרבה משחקים משתמשים בה.
לSVGA הייתה כבר רזולוציה של 640x480 על 256 צבעים, ומשחקים כאלה יש אינספור, מלבד שלושת המשחקים שנתתי כדוגמא מקודם הנה עוד כמה עשרות:
http://www.mobygames.com/attribute/shee ... p,2/so,1a/
ועל זה אתה הגבת:
אגב זה:
אם אתה מדבר על LCD, לעומת זאת, זה כבר סיפור אחר לגמרי... וזה נושא ממש מסובך שאין לי שום כוונה להכנס אליו (ממש בקצרה: למסכי LCD יש רק רזולוציה אחת, את כל שאר הרזולוציות הם משיגים ע"י מתיחה מגעילה ביותר), אם אתה ממש רוצה, קרא את אלה:
http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_display
http://en.wikipedia.org/wiki/Color_LCD
בכל מקרה, דבר אחד חשוב: כל מסך שיכול להציג 640X400 יכול להציג גם 320X200.
ולסיום:
אם יש משהו ששכחתי, אנא האר את עיניי.
אני יודע שע"פ האופי של טבע הוויקי (כל אחד יכול לערוך) זה עושה אותה "לא רשמית", אבל:
א. אין לי ברירה, מכיוון שהדבר היחיד ה"רשמי" שאני יכול לחשוב עליו הוא דפי נתונים טכניים של IBM וVESA ולאלה תאמין לי שאתה לא רוצה להכנס(וגם אני לא).
ב. כשמדובר בוויקיפדיה בשפה האנגלית ובערכים נפוצים, כמו רזולוציה, למדתי עם הזמן שממש אפשר לסמוך על מה שרשום שם.
אז נתחיל:
אתה אמרת:
כמו שאמרתי מקודם - זה פשוט לא נכון, יש הרבה משחקי דוס שעובדים על רזולוציות אחרות, בעיקר 640x480.משחקי דוס (לפחות כל אלו ששמעתי עליהם) לא יכולים לשנות רזולוציה. כולם עובדים על רזולוציה אחת
CGA היה הסטנדרט המקובל הראשון של מתאמי התצוגה והוא תמך בשתי רזולוציות של גרפיקה: 320x200 עם 4 צבעים ו- 640x200 עם 2 צבעים(שחור ולבן) - היה גם טריק לעשות 16 צבעים בו-זמנית על המסך ברזולוציה של 160X100, אני מכיר רק משחק אחד שמשתמש בטריק הזה: Round42 - הייתי חורש עליו יום ולילה אבל בגלל שלמסך שלי באותה תקופה היו רק 2 גוונים של ירוק וקצת שחור לא ממש נהנתי מהצבע (הלא קיים אצלי), בכל מקרה קראתי על עוד 2 משחקים שמשתמשים בטריק הזה: Bricks ו- Moonbugs, אבל אני לא מכיר אף אחד מהם. כאן תוכל למצוא עוד פרטים על הטריק ועל CGA בכלל:
http://en.wikipedia.org/wiki/Color_Graphics_Adapter
אח"כ בא EGA והלך די מהר כי VGA בא זמן קצר אחריו והפך אותו למיושן, הEGA הגיע למקסימום 640X350 על 16 צבעים.
VGA כלל בין השאר גם רזולוציה של 640X480 על 16 צבעים אבל לא הרבה משחקים משתמשים בה.
לSVGA הייתה כבר רזולוציה של 640x480 על 256 צבעים, ומשחקים כאלה יש אינספור, מלבד שלושת המשחקים שנתתי כדוגמא מקודם הנה עוד כמה עשרות:
http://www.mobygames.com/attribute/shee ... p,2/so,1a/
ועל זה אתה הגבת:
ראשית כל, אתה יכול להוריד את שניהם מהאתר ולבדוק, שנית, זה ממש לא משנה למה התכוונת - אמרת שמשחקי דוס עובדים רק על רזולוציה אחת ולכן כללת גם את Quake בדבריך(משחק דוס -כידוע), במתכוון או שלא במתכוון (אני לא קורא כוונות), ככה שבכל מקרה טעית. זו הייתה הנקודה מלכתחילה.אמנם את שני המשחקים שנתת לדוגמא אינני מכיר, אבל Quake הוא דור חדש לחלוטין מכל אלו שהתכוונתי אליהם.
400*640 (שזה במרבית המקרים בכלל 200*320 בסקאלר של 2).
אז בוא נסכם: אתה מסכים שהרזולוציה 640X400 אינה קיימת במשחקי דוס כפי שטענת קודם, נכון? אתה רק אומר שהיא תוצאה של הכפלת פיקסלים (ריבוע, למעשה, אבל מי סופר?), והדוגמא שנתת:בעניין הרזולוציה, אתה מוזמן לבדוק מעשית. אני לא יודע מאיפה להתחיל עם דוגמאות...
כל משחקי דיסני, גובלינים, אפוג'י, ג'אז ג'קראביט, סדרת מורטאל קומבט, דום, ואפילו דיוק ניוקם 3D, כולם 200*320 (שמוצגים ב-Scaling X2 מפני שלמסכים של היום אין רזולוציה כזו). 400*640 היא אכן לא רזולוציה סטנדרטית לימינו מאחר ועד כמה שאני מבין היא תוצאה של 200*320 גרידא.
שים לב שהדוגמא שנתת היא של משחק לחלונות... ועד שלא תיתן דוגמא של משחק דוס שעושה דבר כזה (רמז: אין) אין לך שום הוכחה שקיימת רזולוציה כזו(640X400) במשחק דוס. (קרי: טעות)כשאמרתי Scaling התכוונתי אך ורק למונח הטכני (ובלי קשר הכרחי לדוס בוקס). אבל דווקא בעניין MK Trilogy הייתי ספציפי, מכוון שאני מכיר את המשחק ואת האפשרויות הקיימות בו בגרסת החלונות שלו (שאפשרויות תצוגה שונות של Scaling כלולות בו).
אגב זה:
שוב טעות גדולה. אני לא יודע למה אתה מתכוון כשאתה אומר "מסכים של היום" אבל כל מסך CRT בן זמננו יכול להציג 320X200 בקלות(ראה הפניה לוויקיפדיה).שמוצגים ב-Scaling X2 מפני שלמסכים של היום אין רזולוציה כזו
אם אתה מדבר על LCD, לעומת זאת, זה כבר סיפור אחר לגמרי... וזה נושא ממש מסובך שאין לי שום כוונה להכנס אליו (ממש בקצרה: למסכי LCD יש רק רזולוציה אחת, את כל שאר הרזולוציות הם משיגים ע"י מתיחה מגעילה ביותר), אם אתה ממש רוצה, קרא את אלה:
http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_display
http://en.wikipedia.org/wiki/Color_LCD
בכל מקרה, דבר אחד חשוב: כל מסך שיכול להציג 640X400 יכול להציג גם 320X200.
ולסיום:
אין לי מושג על מה אתה מדבר פה, תוכל להיות יותר נהיר?4. ייתן, באבוה ייתן.
שום מראה של הכפלת פיקסלים מלאכותית ישתווה באיכות שלו לרזולוציה אמיתית נמוכה יותר. זה אפילו לא קרוב למתיחה.
(אני לא מדבר על Full Screen שמן הסתם יבטל את האפקט, אלא על חלון).
אם יש משהו ששכחתי, אנא האר את עיניי.
- Radioactive Grandpa
- מנהל

- הודעות: 5893
- הצטרף: ד' ספטמבר 01, 2004 4:08 am
- איש קשר:
יודע מה? אני כן מנסה לקרוא כוונות. אז בוא פשוט נצא מנקודת ההנחה שטעיתי וזהו, כי אם תתייחס לכל משפט שלי בצורה בולייאנית אני באמת לא יודע איך נגיע מזה למסקנה כלשהי.במתכוון או שלא במתכוון (אני לא קורא כוונות), ככה שבכל מקרה טעית. זו הייתה הנקודה מלכתחילה.
הוכחת אותי על ההנחה המוטעית שאפשר לסכם את כל רזולוציות משחקי ה-DOS באחת. טעיתי. אבל, למרות שההנחה הזו מוטעית, בהקשר הרלוונטי לפותח האשכול, כיוונתי דווקא לעובדה שמשחקי DOS לא נוטים (כדי לא להכליל שוב, כי גם הנחה זו כנראה מוטעית, אבל היא ללא ספק רווחת בשטח) להכיל מספר רזולוציות בעצמם, באותו המשחק (ולא, לא מעבר מממשק התפריט ל-gameplay וכד', אלא מספר רזולוציות עבור ה-gameplay).
אני מקווה שאת הפינה הזו אפשר לסגור כבר. אגב, שמעתי לעצתך והורדתי את Serf City (עם Z נתקלתי בקשיים בהפעלה), ומלבד הרזולוציה הקיימת הלא שגרתית שלו לא הצלחתי לשנות לשום רזולוציה אחרת.
(אגב, אמנם לא נכנסתי אחד-אחד, אבל בררתי כשבעה באופן אקראי מהמשחקים שנתת בלינק המיועדים ל-DOS, ומלבד אחד מהם שנראה ממש לא מאפיין [ממשק גראפי טקסטואלי שכזה], כל האחרים בעלי רזולוציה של [320X200[X2.)
בחיי, אני מנסה כבר כמה דקות ארוכות, ולא מוצא שום קשר בין מה שנכתב פה למה שאמרתי.שים לב שהדוגמא שנתת היא של משחק לחלונות... ועד שלא תיתן דוגמא של משחק דוס שעושה דבר כזה (רמז: אין) אין לך שום הוכחה שקיימת רזולוציה כזו(640X400) במשחק דוס. (קרי: טעות)
הדבר לא נאמר כדוגמא לשום דבר. הוא נאמר כתגובה ל: "סקיילר הוא מושג שלא קיים באף משחק דוס (אלה שאני מכיר לפחות), אתה מכיר אותו מאמולטורים ובעיקר דוסבוקס - זה דוסבוקס שמותח את המסך לא המשחק."
קודם כל, לא נטען פה פעם אחת שמשחקי DOS עשו סקאלינג בכיף שלהם. ההפך הוא הנכון. שנית, אני שב ומדגיש, שכשדיברתי על אפשרויות התצוגה של Mortal Kombat Trilogy ל-Windows, דיברתי על אפשרויות התצוגה של Mortal Kombat Trilogy ל-Windows. למרות זאת, מבחינת הרזולוציה של המשחק, היא זהה לחלוטין לגרסת ה-DOS (עדיין 320*200, ואם windows, המשחק, או מי שלא תרצה שייקח באחריות, יציג את זה ב-X2, או X3 [בריבוע. מן הסתם בריבוע], זה עדיין יהיה 320*200. [רק שעל הצג באופן מעשי יוצג 640X400 וכו']).
בנסיון קלוש ותקווה לסכם את כל זה, פתחתי בהכללה מוטעית (שמראש אמרתי שיתכן והיא מוטעית) שבאה להסביר את הסיבה שמספר שונה של רזולוציות תחת Mortal Kombat ומשחקים נוספים דומים אינו קיים. מעצם היות ההכללה המוטעית - מוטעית - דומני כי אתה מייחס לי כל מיני תפישות מוטעות שלא רלוונטיות אלי, ולא לדיון. אם בהצהרה "ההכללה שעשויה היתה להיות מוטעית אכן מוטעית" יישבנו את המחלוקת בינונו, דיינו. אם לא, אני עדיין עומד על כך שכל הנאמר על-ידי בהקשר של MK Trilogy (והעובדה שקיימת בו רק רזולוציה אחת ויחידה) הוא נכון.
זו לא הרזולוציה של המשחק. יש עדיין הבדל גדול בין 800*600 ל-320*200.4. ייתן, באבוה ייתן.
שום מראה של הכפלת פיקסלים מלאכותית ישתווה באיכות שלו לרזולוציה אמיתית נמוכה יותר. זה אפילו לא קרוב למתיחה.
(אני לא מדבר על Full Screen שמן הסתם יבטל את האפקט, אלא על חלון).
חלון של 320*200 על רזולוציה של 800*600 הוא עדיין מתפרס פיסית על פחות שטח מ-320*200 Full Screen (ועל הרבה יותר מאותו חלון על רזולוציה של 1024*768).
כלומר, מה יותר חד? פיקסל אחד מתוך 800*600 [שכש-320*200 מכסה יותר מרבע מסך! לא רע בכלל], או שניים (בריבוע!) מתוך 400*640?...
מאד פשוט. אבל הניסוח... מתוסבך. אם זה בכל-זאת לא היה ברור, אין כמו פשוט לראות את זה בעיניים. האמת, עכשיו כשניסיתי בעצמי, גם עם X2 scaling ברזולוציית המערכת ל-800*600 זה נראה בסדר גמור (מבחינת המתיחה - ממש לא צורם כמו Full Screen, וגם כמעט מכסה את כל המסך).