דף 3 מתוך 4

נשלח: א' יוני 12, 2005 8:24 pm
על ידי *EyLoN*
תנסה לחפש על זה באינטרנט...

נשלח: א' יוני 12, 2005 9:51 pm
על ידי Og
לפי דעתי מתכנתים מומחים יכולים לדעת בקלות באיזו שפה תיכנתו את המשחק לפי הקבצים שלו, משתמשים ב Disassmbler לפרק את קובץ ההפעלה ולכל שפה יש שגרות ואופן פעולה שונה.
זו רק דעתי, לעומת זאת...

נשלח: ב' יוני 13, 2005 7:17 am
על ידי *EyLoN*
מה זה Disassmbler?

נשלח: ב' יוני 13, 2005 9:55 am
על ידי Og
סליחה, טעות דפוס, המילה היא disassembler (שכחתי את ה E).

מתוך ויקיפדיה:
http://en.wikipedia.org/wiki/Disassembler

נשלח: ב' יוני 13, 2005 9:42 pm
על ידי *EyLoN*
אין את זה בעברית??? :?: :?: :?:

נשלח: ב' יוני 13, 2005 9:58 pm
על ידי Gabriel
אמנם זה לא הפורום המתאים. אבל זה לא נכון שפעולת דיסאסמבלי תגלה לו עם באיזו שפה כתבו את המשחק.
כל תוכנה שנכתבת בשפה עילית מתורגמת לאסמבלי(ולאחר מכן לשפת מכונה), והפעולה הזאת, של דיסאסמבלי, תחזיר את הקוד לשפת אסמבלי, מה שלא יועיל יותר מדי.
ד"א 1. זה לחלוטין לא פרקטי לעשות דיסאסמבלי על קבצים שהם לא קטנים מאוד.
ד"א 2. עד עכשיו לא הגבתי על הנושא, אבל (וזו רק דעתי), התשובה ל"במה תכנתו את x" לא תועיל לך יותר מדי.

נשלח: ג' יוני 14, 2005 8:08 am
על ידי *EyLoN*
מאיפה מורידים את התוכנה?

נשלח: ג' יוני 14, 2005 6:46 pm
על ידי Azurerider
זו לא תוכנה, ואל תתעסק עם אסמבלי אם אתה לא יודע מה אתה עושה, כי הדבר היחיד שתעשה זה נזק.

..

נשלח: ג' יוני 14, 2005 7:02 pm
על ידי *EyLoN
זה אני *EyLoN* רק שאני לא מצליח להתחבר משום מה :shock:

וחבר'ה הנושא נמשך מעל ל-10 ימים תעזרו לי כבר אני נואש....

ואזוררידר-לא הבנתי מה שאמרת :?

נשלח: ג' יוני 14, 2005 11:17 pm
על ידי Azurerider
טוב, אז בוא נחזור לבעיה המקורית שלך.
אתה רוצה לדעת באיזו שפה בדיוק תכנתו את אינתיפאדה וקין, כדי שתוכל לתכנת משהו משלך שיראה פחות או יותר כמוהם, נכון?
אז כמו שכתבתי בהתחלה, זה לא ממש משנה באיזו שפה אתה בוחר להשתמש. אין ממש הבדל מהבחינה הזו (ושמישהו יתקן אותי אם אני טועה). אז אתה יכול לבחור בפסקל, בסי, ובכל שפה אחרת שמציעה ממשק גראפי בדוס.

בקשר לאסמבלי.
אני לא יודע עד כמה אתה מבין בתכנות, אז אני אנסה לעשות את זה פשוט, ותסלח לי מאוד אם אני לא אדייק במה שקורה בדיוק בזמן שאתה מתכנת.
בעזרת שפת תכנות אתה נותן למחשב שלך פקודות. למשל: "כל עוד ערך X אינו שווה לערך Y, העלה את ערכו של X ב1". אלו פקודות שמובנות לכל אדם, אבל לא למחשב.
כדי שמחשב יבין למה אתה מתכוון, הוא צריך שתסביר לו בצורה הבאה:
1) בדוק האם ערכו של X שווה לערכו של Y, ושמור את תוצאות הבדיקה במשתנה Z.
2) אם על פי משתנה Z, אתה מגלה שערכו של X שווה לערכו של Y, הפסק את הפעולה.
לכאן מגיעים אם ערכו של X אינו שווה לערכו של Y.
3) הוסף לערכו של המשתנה X אחד, ושמור את התוצאה במשתנה X.
4) חזור להוראה מספר 1.

וזה מה שאסמבלי מסביר למחשב.
כמו שאתה רואה, פקודה פשוטה מאוד בשפת תכנות רגילה הפכה ל4 פקודות באסמבלי, וזו רק דוגמא מאוד פשוטה. ואם זה לא מספיק, אם לא תדייק בפקודות שלך אתה עלול להרוס לעצמך את המחשב.
בגלל זה לא מתכנתים באסמבלי, אלא אם כן רוצים לשנות משהו ספציפי מאוד בתוכנה.

אני מאוד מקווה שעניתי לך על השאלות, כי זאת בלי צל של ספק התגובה הארוכה ביותר שכתבתי אי פעם בפורום.

אוקיי

נשלח: ד' יוני 15, 2005 2:48 pm
על ידי יונתןש
יש דרך לפי הקבצים. למשל, C++ זה סיומת CPP אבל מי יכול להגיד לי מה זה WIN? אמרו לי שזה קבצים של ווינדוס אבל באינתיפאדה רוב הקבצים כאלה.
וגם CK4 כי כל הקבצים של קין כאלה.

נשלח: ד' יוני 15, 2005 4:43 pm
על ידי Gabriel
מן הסתם, קובץ הקוד של התוכנה לא מסופק עם המשחק!
כל שפת תכנות מסוגלת להכין כל תוכנה שאתה רואה, ואין חשיבות לתוכנה בה הם הכינו את המשחק. אבל, כמו שאזוריזדר אמר, בשפה שפועלת בדוס, זה יהיה קל יותר. והמלצה מאוד חמה: תלמד לתכנת באיזשהי שפה לפני שאתה חושב בכלל על השפה בה תכנתו משחק מסויים.

נשלח: ד' יוני 15, 2005 5:03 pm
על ידי *EyLoN*
יש בזה משהו...

אז זהו

נשלח: ה' יוני 16, 2005 7:49 am
על ידי יונתןש
אז זהו אני רוצה לדעת איזו שפה ללמוד.

Re: אז זהו

נשלח: ה' יוני 16, 2005 8:55 am
על ידי Og
יונתןש כתב:אז זהו אני רוצה לדעת איזו שפה ללמוד.
++C
אתה יכול לעשות איתה הכל.
מה שכן, כנראה שאין לך מושג מה זה תכנות, אם מישהו אמר לך שזה קשה אז הוא טעה.
זה מאוד קשה, צריך גם שכל חריף וגם נחישות (לפחות בשביל הרמה הגבוהה של המשחקים).

אני מעריך ש70% מהאנשים שהולכים ללמוד תכנות נושרים באמצע.